Sunday, November 7, 2010

wat love is about??? Wat is second chance??

Peluang kedua?? perlu ker?? Hubungan Kakak saya dan suami sudah pulih, selepas diberi peluang kedua. Kalau dulu, mereka asyik bergaduh..sekarang mereka dinner bersama2. kalau dulu, masing2 buat hal sendiri, sekarang..mereka menonton tv bersama2.Kalau dulu, sy asyik balik lewat, sebab malas nak tengok drama airmata suami isteri..sekarang..saya malas balik awal..nak tengok drama romantis mereka berdua.

Hubungan kakak ipar saya juga sama. Dia memberi peluang kepada abang saya. Banag sy bukan ayag yg baik..jauh sekali menjadi suami yg baik..dia mengabaikan tanggungjawab..Setiap kali melihat pengorbanan kakak ipar, saya pasti sedih. Sungguh kesian..tapi kenapa abang sy masih diberi peluang kedua??

Saya tidak bersetuju dengan keputusan kakak dan kakak ipar saya. tapi sekarang saya perlu bersetuju. Peluang kedua dapat merubah seseorang. Setiap dari kitapernah buat kesilapan. Tapi bagaimana kita memaafkan orang yg paling dekat dengan kita?? adakah perlu? Jawapannya..YA. maafkanlah..dan terimalah dia dalam hidup kamu. Kamu telah melalui saat2 gembira bersamanya..walau ada saat yg menyakitkan hati kamu. Tutuplah mata kamu..dan fikirkan. ada orang yg mencintai kamu..dan menerima kamu seadanya. Dia bukan minta apa yg kamu miliki..kelebihan atau duit yg kamu ada..dia cuma mahu kamu.,senyuman kamu adalah kegembiraan buatnya,.,.dan kesedihan kamu adalah airmata baginya. dia bukan minta lebih..cuma sedikit perhatian, and perkongsian dengan hidup kamu. Dia bukannya beban bagi kamu..tapi adalah kegembiraan. Kamu amsih boleh melalui hidup yg sama..cuma apabila kamu pulang dari kerja..atau perlukan bantuan..siapa yg sia harapkan kamu hububungi..tentunya sidia..ituah dia. dia hanya mencintai kamu..kerana kamu adalah kamu..dia cuma minta peuang untuk menyanyagi kamu. Ya, bukan mudah untuk mengubah seseorang. cuma berilah peluang u diri kamu..buka hati kamu untuk seseorang menyayangi kamu..cukupla..antara kuasa paling berharga dalam hidup ini..ialah kasih sayang..dia hanya sayang kamu..dan si dia adalah diri saya. Maafkan saya kerana mencintai diri anda...:(

No comments:

Post a Comment